Handelsbetingelser for HorseMama ApS

Produkter og tjenester udbydes af:

HorseMama ApS
Wegeners Vej 36
4300 Holbæk
TLF: +4530360306
CVR: 28840063

Opdateret 1. februar 2023

Betaling

HorseMama ApS modtager i webshoppen betaling med: Visa/Dankort eller Mobilepay Online.

Betaling vil først blive trukket på din konto, når den fysiske vare afsendes eller det virtuelle produkt er oprettet med mindre andet er aftalt eller fremgår af din ordre.

Ved betaling med Visa Electron og Mastercard Debit, som er debitkort, vil betalingen blive reserveret på din konto i overensstemmelse med vilkårene for dit kort, indtil vi trækker eller afviser betalingen.

Alle beløb på hjemmesiden er inklusiv moms.
Hjemmesiden bruger følgende valutaer til prissætning:
Denmark – Kroner (DKK)

HorseMama ApS benytter en sikker betalingsserver, der krypterer alle oplysninger med SSL protokol hvilket betyder din data er sikker og ikke kan læses af andre udefrakommende.

HorseMama ApS’s egen hjemmeside bruger ligeledes kryptering med SSL protokol.

Betaling af behandlinger og undervisning skal ske i forbindelse med undervisningen via MobilePay. Betaling via bankoverførsel kan aftales i specielle tilfælde.

Betaling af foredrag aftales individuelt.

Levering fra webshop

Pakker afsendes 1-2 hverdage efter jeg har modtaget din ordre og leveringstiden for din ordre er derfor normalt 2-4 hverdage, men kan blive forlænget i spidsbelastningsperioder, ved højtider og helligdage, hvor levering kan tage 1-4 dage ekstra. Når jeg holder ferie bliver der ikke sendt varer. Det vil altid stå på shop-forsiden, når jeg er på ferie.

Jeg leverer kun varer indenfor Danmark. Levering til ikke brofaste øer kan tage længere tid end angivet ovenfor.

HorseMama ApS afsender varer med GLS – Privat eller GLS – Pakkeshop med mindre andet er angivet.

Rettidig levering forudsætter dog at GLS overholder dag-til-dag levering. Såfremt der opstår forsinkelser
hos GLS, vil dette tilsvarende forsinke leverancen i forhold til den ønskede leveringsdato. HorseMama ApS kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos GLS.

Fragten bliver beregnet ud fra vægt.

Du vil kunne vælge i mellem at få pakken sendt “uden omdeling” eller “med omdeling”.

Du vil altid modtage et track and trace nr. så du kan følge din pakke, fra vores lager og hjem til dig.

Ved køb af billetter til foredrag gælder din ordrebekræftelse som billet, dvs. du får ikke tilsendt en fysisk vare.

Fortrydelsesret

Der gives 14 dages fuld fortrydelsesret på varer købt på hjemmesiden med mindre andet er aftalt eller fremgår af din ordre.

Den 14 dags periode starter den dag hvor ordren er leveret.

Eventuelle returneringsomkostninger afholder du selv.

Ønske om fortrydelse skal meddeles os senest 14 efter leveringen og være os i hænde seneste 14 dage efter vi er informeret om dit brug af fortrydelsesretten.

Ønske om brug af fortrydelsesret skal sendes på mail Camilla@horsemama.dk hvortil standardfortrydelsesformularen bedes være udfyldt og sendt med (jf. formularen nederst i handelsbetingelserne).

Varens stand ved returnering

Du hæfter for den forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og funktion. Dette betyder at du må prøve varen på samme måde som hvis du handlede i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragtes den som brugt og af forringet værdi. Dette betyder, at du ved fortrydelse af købet får en mindre del eller intet af købsbeløbet retur. Det er op til HorseMama ApS at vurdere varens stand.

Uafhentede pakker

Hvis du ikke afhenter din pakke fra pakkeshop/udleveringssted er dette ikke at opfatte som fortrydelse af køb. Jeg kontakter dig for at finde ud af, hvad der skal ske med pakken. Kan jeg ikke få en afklaring og er varens værdi ikke forringet, kan købsbeløbet for selve varen returneres. Du vil dog ikke få fragt omkostningerne retur og evt. omkostninger for at varen er blevet returneret til mig påhviler dig.

Reklamationsret ved køb i webshop

Der gives 2 års reklamationsret på produkter i henhold til den danske købelov. Reklamationsretten gælder for alle fejl i software, materiale og fabrikation.

Reklamation vedr. fejl og mangler skal meddeles til HorseMama ApS i rimelig tid efter varens modtagelse. 
Her anses max. to måneder som rimelig tid, med mindre andet er aftalt.
Vi refunderer rimelige fragtomkostninger.

Reklamationen frafalder ved forkert eller ualmindelig betjening af produktet.

HorseMama ApS dækker returneringsomkostningerne i rimeligt omfang.

Ved returnering kontaktes virksomheden:

HorseMama ApS
Wegeners Vej 36
4300 Holbæk
TLF: +4530360306

Reklamationer modtages ikke hvis disse er sendt på efterkrav.

Bodywork, healing, undervisning, workshops & foredrag

HorseMama tilbyder produkter og tjenester ud fra de principper du kan læse om her på hjemmesiden.

Behandlinger og undervisning tilbydes der hvor din hest er opstaldet og tilrettelægges efter de muligheder der er på stedet (ridebane, ridehus osv).

Det er elevens (evt. forældres) ansvar, at tilladelse til undervisere udefra foreligger.

Aftalt behandling eller undervisning kan pga. sygdom eller skader hos dig eller hesten aflyses indtil om morgenen kl. 8 på undervisningsdagen. Ved senere aflysning opkræves fuld betaling.

Betaling skal ske ifm undervisningen og kan ske kontant eller via MobilePay til 40431.

Må HorseMama aflyse, tilbydes nyt tidspunkt hurtigst muligt.

Jeg forbeholder mig ret til at aflyse behandling eller undervisning efter start, hvis jeg kan se, at hesten er syg, skadet eller hvis det på anden vis er uforsvarligt at fortsætte. Hvis aftalen afbrydes pga dette, opkræves fuld betaling stadig.

I forbindelse med undervisning, workshops og foredrag kan HorseMama ikke drages til ansvar for eventuelle skader på hesten(e), faciliteter og/eller anvendt udstyr.

Når du tilmelder din hest/pony til behandlinger eller undervisning, som tilbydes i forbindelse med studier/research, er det på eget ansvar.

Ved køb af billet til foredrag er tilmelding bindende, men pladsen kan overdrages til en anden person, hvis du bliver forhindret.

Alle rettigheder til kurser, workshops, events samt digitale produkter tilhører HorseMama ApS/Camilla Jacobs.


Kunde- & Privatlivspolitik

Vi videresælger ikke personlige oplysninger og videregiver ikke dine personlige oplysninger til andre, de er kun registreret i vores kundekartotek. Du kan til enhver tid få slettet dine oplysninger.

For at du kan indgå aftale med HorseMama ApS, har vi brug for følgende oplysninger:

  • Navn
  • Adresse
  • Telefonnummer
  • E-mail adresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos HorseMama ApS og opbevares i op til fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Når der indsamles personoplysninger via vores hjemmeside, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Direktøren og de ansatte for HorseMama ApS har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

Den dataansvarlige i HorseMama ApS er: Camilla Jacobs

Vi opbevarer og transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.

Som registreret hos HorseMama ApS har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Camilla@horsemama.dk.

Cookies
På https://www.horsemama.dk anvendes cookies med det formål at optimere hjemmesiden og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.

Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, se vejledningen på Webshop Cookies og Privatlivspolitik.

Log-statistik
Vi bruger en log-statistik på https://www.horsemama.dk, hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv.

Logstatistikken anvendes kun med det formål, at optimere HorseMama ApS’s hjemmeside.

Forbrugerbeskyttelse

Læs mere om din beskyttelse som forbruger når du køber via en PensoPay betalingsløsning:
https://pensopay.com/mere/forbrugerbeskyttelse/

Klagemuligheder

Ved klage skal vores e-mail adresse angives: Camilla@horsemama.dk samt hjemmesiden du har købt varen på.
En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.
Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus (Link).
For EU-borgere uden for EU skal klager sendes via EU Kommissionens online klageplatform.
ec.europa.eu


Standardfortrydelsesformular >>>

(denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)